9 Φεβ 2010

Μέθοδος Silva

Μετά από πρόσφατη συζήτηση με καλούς φίλους, βρέθηκα να εξετάζω ξανά το θέμα της μεθόδου Silva. Είναι καιρός άλλωστε που δεν έχω παρακολουθήσει κάποιο σεμινάριο ή πρόγραμμα "εσωτερικού" ας το πούμε προσανατολισμού, οπότε θα μπορούσε να είναι μια καλή ευκαιρία.

Ή μήπως όχι;

Διαβάζοντας λίγο, κατάλαβα ότι η μέθοδος αυτή δεν έχει τελικά "εσωτερικό" προσανατολισμό – αντιθέτως, στοχεύει όπως κάθε άλλη μέθοδος της μόδας, στην απόκτηση του τέλειου συντρόφου, την πραγματοποίηση της τέλειας πώλησης, κτλ κτλ, πράγματα δηλαδή που δεν αφορούν την αυτοβελτίωση. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε ότι, στο πλαίσιο της μεθόδου, δίνεται και μια τεχνική υποβολής του άλλου (επίδοξου συντρόφου, αγοραστή κτλ.) ή "προγραμματισμού" του κατά τη διάρκεια του ύπνου του! Αλλά, δεν χρειάζεται να ανησυχούμε ούτε να προβληματιζόμαστε. Η τεχνική αυτή δεν δουλεύει εάν κάποιος έχει κακό σκοπό (πώς ακριβώς γίνεται η διάκριση μεταξύ καλού και κακού άραγε και ποιος την κάνει, δεν μας λένε).

Κατά τα άλλα, η μέθοδος περιλαμβάνει διάφορες τεχνικές χαλάρωσης και νευρογλωσσικού προγραμματισμού που αποσκοπούν στην αποτελεσματική αντιμετώπιση του στρες και στο να ξεπεράσει κανείς νοητικούς μηχανισμούς, φοβίες κ.ά. Αυτό το κομμάτι της, θα μπορούσε πράγματι να αποτελέσει χρήσιμο εργαλείο.

Αλλά είναι που βαριέμαι τόσο πολύ αυτή την "επίδραση της καρύδας": πρέπει να μπεις σε μεγάλο κόπο και να πετάξεις πολύ πράμα για να φτάσεις στο ωφέλιμο κομμάτι…

7 σχόλια:

Lillian είπε...

η επίδραση της καρύδας!! τι καλό!!
έχεις δει κανένα φρούτο να πουλιέται χωρίς το "περίβλημα""??
σε φιλώ
λ

Ανώνυμος είπε...

Είχα ασχοληθεί με αυτή τη μεθοδο στην εφηβεία μου.
Μόνο μέσω βιβλίων και όχι με σεμινάρια.
Θυμάμαι ότι με είχε βοηθήσει πάρα πολύ στο να μάθω να χαλαρώνω (ήταν η εποχή των πρώτων 'εσωτερικών' μου αναζητήσεων) αλλά και να βελτιώσω τη μνήμη μου, μέσω διαφόρων "τεχνικών".
Ως εκεί.
Μετά από τόσα χρόνια, φαντάζομαι βέβαια ότι μέθοδος θα έχει εμπλουτιστεί με διάφορα στοιχεία και ότι, φυσικά, θα έχει γίνει και πιο 'έμπορική'.
Φιλιά.

Christina Linardaki είπε...

@S:
Αμ, το περίβλημα είναι που μας τρώει και δεν τρώγεται! Σα να διαβάζεις μια ολόκληρη εγκυκλοπαίδεια για να βρεις μετά βίας δυο-τρία σημεία...
Φιλάκια!

@houlk
Εσύ φίλη μου με έχεις συγκινήσει τόσο πολύ, με έχεις κάνει να καρδιοχτυπήσω και να χαρώ τόσο πολύ, που δεν μπορώ να σου περιγράψω αλλά και είναι αδικαιολόγητο για ανθρώπους που δεν γνωρίζονται!
Κι εγώ έχω χρησιμοποιήσει κάτι κασέτες με οραματισμούς που μου φάνηκαν πολύ χαλαρωτικοί και ωραίοι. Αλλά ως εκεί που λες κι εσύ.
Καλημέρα!

Ανώνυμος είπε...

Καλημερα σ'ολους!!! Χριστινα μου καλα? Κι εγω εχω συγκινηθει πολυ αγαπητη μου Houlk κ σου ευχομαι περαστικα κ δυναμη!!!
Παντα σε διαβαζω, πολλα φιλια!!!

Christina Linardaki είπε...

Καλώς την Ευθυμία μας! Έλα βρε κοπέλα μου και είχα αρχίσει να ανησυχώ εγώ τώρα για σένα!
Πολλές καλημέρες!ΧΧΧΧ

Ανώνυμος είπε...

Καλησπερα Χριστινα, σ'ευχαριστω που με σκεφτηκες. Να εισαι καλα!!!!

ΑΙΘΗΡ είπε...

Η "επίδραση της καρύδας" θα μπορούσε να γίνει σύνθημα των καιρών μας γενικότερα! Διάβασα στο Internet μερικά πράγματα για τη μέθοδο, αλλά ομολογώ ότι τελικά δε με τραβάει. Θυμίζει περισσότερο εγχειρίδιο οδηγιών χρήσεως κατά τα δυτικά πρότυπα, παρά μέθοδο αυτοβελτίωσης. Ο νευρογλωσσικός προγραμματισμός, από την άλλη, μού φαίνεται πιο ενδιαφέρων (ίσως τον σώζει το "επιστημονικό" του περίβλημα, δεν ξέρω) και χρήσιμος ίσως.