23 Δεκ 2011

Season's Greetings

Όπως σωστά παρατήρησε εκτός μπλογκόσφαιρας η La koumbara, στις μέρες μας όλο και σπανιότερα οι ξένοι εύχονται Merry Christmas. Δεν είναι, βλέπεις, politically correct (πολιτικά ορθό νομίζω είναι η μετάφραση που έχει επικρατήσει), αφού ο κόσμος που λόγω θρησκεύματος δεν γιορτάζει τα Χριστούγεννα είναι πολύς και δεν μπορείς να ξέρεις ποτέ το θρήσκευμα του καθενός μια και είναι ευαίσθητο προσωπικό δεδομένο.

Το ποιος καθορίζει ποια από τα προσωπικά δεδομένα και θέματα έχουν μικρή ή μεγάλη ευαισθησία και βάσει ποιου κανόνα είναι βέβαια άλλη ιστορία. Η δική μου ευαισθησία αυτές τις μέρες αναλώνεται στην άχνη από τους κουραμπιέδες και την ισορροπία του μελώματος στα μελομακάρονα ή στο αν σχίζεται σωστά το τσουρέκι όταν το κόβεις, ξέρεις, τέτοια πράγματα. Είμαι, ως φαίνεται, εσαεί χαμένη στη μετάφραση της παιδικής μου ηλικίας με λεξικά τύπου Βέφας, εγώ που έλεγα πως μέχρι τα 40 πρέπει κανείς να έχει ξεμπερδέψει με όλα αυτά.

Όμως η μνήμη είναι ένα κουβάρι που δύσκολα ξεμπερδεύεται. Το αποδεικνύουν όλα γύρω. Η νοσταλγία διαποτίζει κάθε γωνιά του κέντρου της Αθήνας, πιο πολύ από κάθε βροχή, κάθε ρύπανση, καθετί άλλο. Δεν κοιτάω εγώ μέσα από τα μάτια μου, η μνήμη μου κοιτάει.

Στις νεραντζιές της πλατείας Συντάγματος ο Δήμος Αθηναίων είχε τη φαεινή ιδέα να κρεμαστούν, αντί στολιδιών, κουτάκια από γάλα εβαπορέ διακοσμημένα από παιδιά των δημοτικών σχολείων της Αθήνας. Θεωρητικά ήταν μια καλή ιδέα. Πρακτικά είναι σα να κρέμονται σκουπίδια από τα δέντρα. Περνάς και λες: «να που βγάλαμε τελικά την πραγματική μας εικόνα προς τα έξω», γιατί κάπως έτσι είναι η χώρα, μια νεραντζιά με σκουπίδια κρεμασμένα πάνω της. Ίσως βέβαια, αν σκεφτεί κανείς ότι η πλατεία βρίσκεται ακριβώς απέναντι από τη Βουλή, να θεωρήσει το «έργο» βαθιά συμβολικό, αλλά αμφιβάλλω ότι στις μέρες μας υπάρχει έστω κι ένα πρόσωπο του πολιτικού συστήματος που έχει τα κότσια να κάνει τέτοιες βαρυσήμαντες δηλώσεις –συμβολικές ή μη.

Season’s greetings λοιπόν και «μη μου τους κύκλους τάραττε» για όλα. Σε μια άλλη εποχή, σε μια άλλη χώρα, θα υπήρχε αληθινή χαρά στην ατμόσφαιρα, αληθινά στολίδια στα δέντρα, αληθινές ευχές μεταξύ των ανθρώπων. Αν και αυτές μάλλον εξακολουθούν να υπάρχουν και είναι το μόνο που μας έχει μείνει.

Χρόνια πολλά με υγεία. Καλά Χριστούγεννα!

6 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καλα χριστουγεννα σε σενα και την οικογενεια σου...

Christina Linardaki είπε...

Επίσης, καλέ μου φίλε!

Ανώνυμος είπε...

Καλά Χριστούγεννα, Cleareaching!

Christina Linardaki είπε...

Καλά Χριστούγεννα και σε σένα, φίλτατο ψεκαστήρι!

La koumbara είπε...

Απ' όσους έχω ρωτήσει, σε κανέναν δεν αρέσει ο "στολισμός" στις νερατζιές.
Τι να πεις;
Χρόνια Πολλά και Καλά!

Christina Linardaki είπε...

Προπαντός με υγεία! Πολλές ευχές σε όλους σας.